وردپرس

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر به کسب و کار اینترنتی علاقه‌مند باشید، به احتمال زیاد نام وردپرس را شنیده‌اید. اما وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه داشتن وب سایت برای کسب و کارهای مختلف به یکی از ملزومات اساسی به منظور رسیدن به موفقیت تبدیل شده است. اما این امر برای بسیاری از افراد به دلیل نداشتن دانش فنی و سرمایه زیاد امکان پذیر نبوده است. اما پس از ورود سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان مثل Word Press به دنیای طراحی وب سایت، رویای این افراد برای داشتن وب سایت بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و دانش کدنویسی به واقعیت تبدیل شد.

اگر علاقه مندید که بدانید Word Press چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چگونه می‌توانیم بدون کدنویسی سایت خود را راه اندازی کنیم؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به جواب تمامی سوالات خود  برسید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تاریخچه وردپرس چیست؟

در سال 2003 توسط مت مولنوگ (Matt Mullenweg) صرفاً برای اهداف وبلاگ نویسی راه اندازی شد. از آنجایی که این CMS، منبع باز (open source) است، بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر جهان شروع به کار بر روی آن و اضافه کردن ویژگی‌های اضافی به آن کردند. 

از آن سال تا کنون به روزرسانی‌‌ها بسیار زیادی داشته است. با گذشت زمان این CMS بسیار پیشرفت کرد و اکنون به محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم مدیریت محتوا جهان تبدیل شده است. بیش از 34 درصد از وب سایت‌های موجود در اینترنت با این CMS ساخته شده اند و تعداد زیادی قالب تا حد زیادی کار طراحی سایت را راحت کرده و هرکسی در کمتر از یک هفته می‌تواند یک سایت حرفه ای برای کسب و کار خود داشته باشد.

 شما می‌توانید در لیمو وردپرس به عنوان مرجع دانلود قالب و افزونه اورجینال وردپرسی دسترسی داشته و با پشتیبانی 6 ماهه سایت خود را راه‌اندازی کنید؛ همچنین در بلاگ سایت ما مقاله‌ای به نام آموزش word press منتشر شده است که تمامی مراحل ساخت سایت با استفاده از این CMS محبوب بصورت رایگان آموزش داده شده است.

 شما با خواندن این مقاله درک کاملی از نحوه ساخت سایت کسب می‌کنید و همچنین می‌توانید با قالب‌های فروشگاهی و شرکتی وبسایت مورد نظر خود را طراحی کنید.

WordPress چیست؟

نرم‌ افزاری رایگان، متن باز (Open Source) و تحت وب است که بر پایه زبان PHP و پایگاه داده MySQL طراحی شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده به معرفی این ابزار بپردازیم باید گفت که یک سیستم سایت ساز است که با استفاده از آن می‌توان وب سایت‌های مختلفی از جمله انواع فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های شخصی، سیستم‌های رزرواسیون و… را در کمترین زمان ایجاد کرد.

 براساس آمار بدست آمده تا کنون بیش از 34 درصد از کل وب سایت‌‌های جهان با استفاده از WordPress راه اندازی شده‌اند. اما چه چیزی باعث محبوبیت این سیستم شده است ؟

وردپرس

زبان برنامه نویسی Word Press چیست؟

WordPress با استفاده از چندین زبان برنامه نویسی مختلف از جمله PHP توسعه داده شده است. هنگامی که کاربر درخواست یک صفحه وب حاوی کد PHP می‌کند، کد توسط ماژول PHP نصب شده در آن وب سرور پردازش می‌شود. این پلتفرم، همچنین از زبان‌های HTML، CSS و JavaScript نیز استفاده می‌کند.

خوب است بدانید افرادی که از Word Press استفاده می‌کنند دو دسته هستند:

  1. دسته اول افرادی هستند که در زمینه توسعه Word Press فعالیت می‌کنند.
  2. دسته دوم افرادی هستند که هیچ گونه تجربه کدنویسی ندارند و ترجیح می‌دهند برای بیزینس خود یک وب سایت داشته باشند.

در واقع یک رسانه عالی برای علاقه‌مندان به کسب و کارهای اینترنتی است که می‌توان به راحتی آن را توسعه داد و شخصی سازی کرد. در حال حاضر افزونه‌های کاربردی زیادی  در دسترس هستند و شما می‌توانید از آن‌ها با توجه به کاربرد وب سایت خود استفاده کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه word press که با نام پلاگین  نیز شناخته می‌شود، نرم افزار کوچکی است که قابلیت‌های جدیدی را به سایت  شما اضافه می‌کند یا قابلیت‌های موجود را در سایت شما توسعه می‌دهد. مهم‌ترین افزونه‌های کاربردی  که هر سایت وردپرسی باید نصب داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • افزونه Jetpack
  • افزونه Wordfence Security
  • افزونه Google Analytics for WordPress
  • افزونه Yoast
  • افزونه Akismet
  • افزونه Elementor
  • افزونه WPForms
  • افزونه UpdraftPlus
  • افزونه Optimole
  • افزونه WP Rocket
  • افزونه Redirection

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس که به آن تم  نیز می‌گویند، ابزاری برای تغییر چیدمان و طرح‌بندی وب سایت شماست. از طریق قالب  می‌توانید ظاهر سایت خود شامل طرح، تایپوگرافی، رنگ و سایر عناصر طراحی را سفارشی کنید. وب سایت‌های زیادی همچون لیمو وردپرس در این زمینه فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید قالب دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید.

با وردپرس چه سایت‌هایی می‌توان ساخت؟

با  WordPress شما می‌توانید سایت‌های بسیاری بسازید از جمله این سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وبلاگ
  • وب سایت شخصی
  • وب سایت تجاری
  • فروشگاه اینترنتی
  • وب سایت دایرکتوری
  • وب سایت استخدامی
  • وب سایت خبری
  • وب سایت گردشگری
  • وب سایت پرسش و پاسخ
  • وب سایت‌های چند زبانه

لیمو وردپرس نیز به عنوان مرجع دانلود قالب و افزونه اورجینال وردپرسی معتبر اشاره می‌کند. شما می‌توانید با لیمو وردپرس به عنوان منبع اصلی برای دانلود قالب‌ها و افزونه‌های  اورجینال دسترسی داشته و وب‌سایت خود را به کمک این ابزار‌های قدرتمند طراحی و بهبود دهید.

لیمو وردپرس با استفاده از وردپرس و امکانات موجود ، می‌توانید وب‌سایت‌های متنوعی را ایجاد کنید و به نیازهای خود انطباق دهید. از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شخصی گرفته تا فروشگاه‌های اینترنتی، این سیستم مدیریت محتوا قدرتمند به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی پیشرفته وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

در کل، وردپرس یک پلتفرم انعطاف‌پذیر و قدرتمند برای ساخت و مدیریت وب‌سایت‌هاست و با استفاده از منابعی معتبر مانند لیمو وردپرس، می‌توانید از امکانات وردپرس بهره‌برداری کنید و وب‌سایت مورد نظر خود را به طور حرفه‌ای ایجاد و بهبود دهید.

logo limo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
جستجو کردن